Cum să completațI lipsa de serotonină: hormonul bucuriei șI al fericirii!

Bucuria poate fi diferită. Există bucuria de calmitate și lumină, oferindu-ne o fericire clară, dar există și bucurie fără restricții.

Deci, putem spune că bucuria diferă, iar diferența o fac doi hormone. Bucuria și euforia fără limite se datorează dopaminei hormonale. Bucuria luminoasă și calmă este datorată serotoninei.

Loading...

UNDE SE GĂSEȘTE SEROTONINA?

Serotonina se găsește în multe organe interne (intestine, mușchii, sistemul cardiovascular, etc.), dar o mare parte din ea se găsește în creier, în acest caz, are un impact asupra activității celulelor și transmite informații de la o parte a creierului la alta.

Serotonina reglează celulele care sunt responsabile pentru starea de spirit, de memorie, comportament social, dorința intimă, performanță, concentrare, etc.

În cazul în care apare un nivel scăzut al serotoninei, la nivelul creierului, simptomele sunt: o stare de spirit proastă, anxietate, oboseală, distragerea atenției, depresie, inclusiv în formele cele mai grave.

Astfel, putem spune că serotonina este un antidepresiv care îndepărtează depresia și face viața mai frumoasă.

CUM ÎMI POT ÎMBUNĂTĂȚI NIVELUL DE SEROTONINĂ?

Cea mai simplă și mai accesibilă metodă este să stai la soare sau să petreci mult timp la lumină.

Cel de-al doilea mijloc, este să începei să fii mai pozitiv.

Al treilea remediu este alimentația. Consumă mai des brânză tare, carne slabă, ouă sau linte.

Pe lângă nutriția adecvată, există și alte surse de serotonină. Activitatea fizică ajută la creșterea serotoninei. Petreceți cel puțin 20 de minute pe zi făcând exerciții fizice sau mergi la înot.

Activitatea fizică trebuie completată cu un somn bun!

Mai multă comunicare cu prietenii și oamenii dragi, va face ca tabloul să fie complet, cu siguranță!

Loading...